رویکرد و فعالیت موسسات خیریه در چه چارچوبی باید تنظیم گردد؟

 

در یک دید کلی میتوان گفت هر موسسه خیریه ای برای رسیدن به اهداف خود نیازمند تعیین مسیری است که خیریه را از رسیدن به هدف دور ننماید و همواره در راه رسیدن به هدف خود گام بردارد. برای ترسیم این راه تا حصول اهداف نیاز به معیار و چارچوب هایی است که تعیین مسیر را به خطا نکشاند. این چارچوب به موسسات خیریه کمک میکند تا بتوانند مسیری را تا اهداف خود ترسیم کنند و به آنها در رسیدن به اهداف موسسه کمک مینماید. اما این چارچوب ها چیست؟

 

1.جذب حداکثری نیکوکاران:

"نیکوکار" همواره رکن اصلی و حیاطی در موسسات خیریه است و نقشی محوری را در گستره فعالیت های خیریه ها ایفا مینماید. پس توجه به این رکن، سبب افزایش وسعت فعالیت های خیریه و در نتیجه باعث حصول اهداف خیریه میگردد. پس سرمایه گذاری روی جذب نیکوکار، هزینه نیست بلکه زمینه چینی برای درآمدزایی است. اما چه راه هایی برای جذب نیکوکار وجود دارد:

 

·         برای نیکوکار ارزش قائل باشید!

اگر میخواهید نیکوکارتان برای کمک به شما همیشه اشتیاق داشته باشد بهترین کاری که میتوانید بکنید این است که حتی به کوچکترین کمک های او ارزش قائل باشید. از او تشکر کنید و به مناسبت های مختلف، با ارسال پیامی با او در ارتباط باشید.

·         بگذارید راحت کمک کند!

نیکوکار را به هیچ عنوان درگیر مراحل پرداخت نکنید. اگر نیکوکار را درگیر مراحل پرداخت کردید، حتی اگر پرداختی توسط نیکوکار اتفاق بیفتد، شک نکنید آخرین باری است که به شما کمک میکند.

·         راه های پرداخت به خیریه را گسترش دهید!

نیکوکار را محدود نکنید. به هیچ عنوان نیکوکار را محدود به یک روش پرداخت نکنید. نیکوکار شما اگر به یک روش پرداخت محدود شود، زمانی که به هر دلیلی نتواند از ان روش استفاده نماید، قطعا از کمک به خیریه شما پشیمان خواهد شد.

·         بگذارید نیکوکار شما را ببیند!

اگر نیکوکار، خیریه شما را نبیند، به مرور اشتیاقش برای کمک به خیریه شما را از دست میدهند. سعی کنید نیکوکار را در مراسمات مختلفی دعوت کنید و از او تقدیر و تشکر نمایید. ارتباط خیریه با نیکوکاران را در حد تلفن و پیام کوتاه نگه ندارید.

 

2.جذب درآمد

هر فعالیتی که انجام میدهید باید با هدف کسب درآمد برای خیریه باشد. البته این فعالیت ها در هنگام خدمت رسانی به مددجویان نباید با قصد کسب درآمد باشد. در کل هر نوع فعالیتی که خارج از چارچوب وظایف حمایتی یک خیریه است باید با هدف کسب درآمد باشد. چه فعالیت های اجتماعی خیریه و چه فعالیت  های خرد و کلان دیگر موسسه. اما چگونه میتوانید درآمد بیشتر را برای موسسه خود به ارمغان آورید:

 

·         جمع آوری مالی کنید!

از نیکوکاران خود جمع آوری مالی کنید. نه مبالغ کلان بلکه مبالغ اندکی که به چشم نیکوکارانتان نیاید و به او فشاری را از نظر مالی وارد ننماید. مثلا کمپینی برگزار کنید برای فعالیتی که برای موسسه بار مالی زیادی دارد و این مبلغ را از نیکوکارانتان دریافت نمایید.

·         همایش برگزارکنید!

برگزاری همایش و ذکر این نکته که عواید بدست آمده از فروش بلیط های همایش صرف چه کاری میگردد به شما در جمع آوری مالی و کم کردن از بار مالی خیریه بسیار کمک مینماید.

·         جشن بگیرید!

همیشه نیاز نیست به مددجوهایتان به شکل مالی کمک کنید. البته این روش فقط در برخی از مددجویان پاسخگو است. گاهی اوقات با برگزاری یک جشن برای مددجویانتان میتوانید آنها را شاد کنید و خاطره خوبی را برایشان رقم بزنید.

3.وسعت مددجویان

هرچه تعداد مددجویان خیریه شما افزایش یابد و بتوانید گستره بیشتری از افراد را تحت پوشش قرار دهید خیریه شما معتبر تر و در نتیجه مراجعات به موسسه شما برای اهدای کمک بیشتر میشود و شما میتوانید بیش از پیش به اهداف خود نزدیک شوید. اما چگونه میتوانیم این وسعت را در گروه مددجویان خیریه افزایش دهیم:

·         در میدان باشید!

همیشه بصورت میدانی تحقیقات انجام دهید. این تحقیقات باید در سرفصل های متعددی باشد. مثلا میزان بزه، میزان مرگ و میر، متوسط درآمد و. . این تحقیقات را از محل خیریه آغاز کنید و کم کم این تحقیقات میدانی را گسترش دهید و بر تعداد مددجویان خود بیافزایید.

·         از نیکوکارانتان کمک بخواهید!

نیکوکاران شما میتوانند به شما کمک کنند اما اینبار نه به شکل مالی بلکه با معرفی افرادی که نیاز به کمک موسسه شما دارند. این راه به شما کمک میکند براحتی گستره مددجویانتان را بیفزایید.

·         خدماتتان را گسترده کنید!

با افزایش تنوع در خدمت رسانی موسسه به مددجویان زمینه را برای معرفی خیریه خود توسط مددجویانتان فراهم کنید. از آنجایی که درد فقر و مشکلات خانواده های مستمند را فقط همین قشر درک میکنند پس این روش در محبوبیت خیریه شما نزد مددجویان بالقوه‌تان تاثیر فراوانی دارد.

4.مثل شیشه باشید

برای اینکه موسسه شما به فعالیت خود ادامه دهد، نیاز به منابع مالی دارد، و برای اینکه بتوانید منابع مالی خود را تامین کند نیاز به کمک نیکوکاران دارد. تحقیقات میدانی بیانگر این موضوعست که نیکوکاران به موسساتی که از نظر مالی شفاف نیستند و محل های خرجکرد مبالغ دریافتی در آنها مشخص نیست، به شکل مداوم کمک نمیکنند. اما برای این شفافیت به چه ابزارهایی نیاز داریم:

·         سابقه نیکوکار را به او بدهید

به هر طریقی که میتوانید سوابق کمک های نیکوکار را در اختیارش قرار دهید. این کار سبب میشود نیکوکار اعتماد زیادی به خیریه شما کند و در نتیجه با خیالی راحت تر به خیریه شما کمک کند.

·         گزارش دهید!

اگر کمپینی را برگزار کردید حتما نیکوکاران را از نتایج لحظه ای آن آگاه سازید. این کار سبب میشود نیکوکاران برای کمک به کمپین شما اشتیاق زیادی پیدا کنند تا بتوانند در کار خیری که خیریه شما زمینه آن را فراهم کرده است شریک باشند.

·         گزارش گیری کنید!

از همه چیز در خیریه گزارش داشته باشید. از نیکوکاران، مددجویان، خدمات، بیلان و . . اگر گزارشات دقیق و عملیاتی را بتوانید بدست آوردید میتوانید پیشتاز باشید. اینکه بتوانید از همه قسمت های خیریه گزارش بگیرید قابلیتی است که شما را  در ارزیابی عملکرد خیریه بسیار کمک میکند

 

 

 


آنچه خیریه ها با آن روبرو هستند خیریه ,نیکوکار ,·         ,های ,مالی ,موسسه ,خیریه شما ,نیکوکار را ,را از ,به خیریه ,است که ,درگیر مراحل پرداختمنبع

سیستم های مدیریت خیریه

حل مشکل عدم تجمیع اطلاعات

چارچوب عملیاتی موسسات خیریه

چالش های مدیریت موسسات خیریه

کاربرد سیستم مدیریت نیکوکاری در جذب نیکوکاران

ملزومات سیستم های مدیریت نیکوکاری+

سیستم مدیریت نیکوکاری

مشخصات

آخرین جستجو ها

خريد زنجير دست پا شکم کمر مردانه نقره زنانه دخترانه 2020 قیمت لوازم بلدوزر 85D هدیه رود نیل تخفیفان تعمیرات و اموزش My Songs شرکت فروش درایر کمپرسور تو بهترین خرید رو از ما داشته باش ویدیو های روز کالای من شعبه کشکویه